Sekejap saja

Sekejap saja??
Ape yang sekejap?

Sekejap saja semunya berubah..
Dulu tegap, gagah perkasa tubuhnya..
Kini ok la juga, cuma tak seperti dulu..
Tangan kanannya longlai sedikit,
Mujur sudah boleh digerakkan..

Alhamdulillah, berjaya juga pembedahan saraf tu..


Terkejut......

Siapa mamat ni? tibe-tibe berhentikan motor depan aku,lantas menghalang laluan ke kereta kuda ku, SA.. "Eh, ko rupenya J***d" , agak terkejut melihatnya sudah boleh menunggang motosikal semula. Kelihatan parut panjang di mukanya kesan dari pembedahan bagi membuang darah beku di kepala ketika koma 3 hari di hospital 5 bulan yang lalu. Sebelah tulang pipinya bukan tulang biasa lagi, sudah digantikan dengan besi..

Wajahnya kurus cengkung, tak seperti dulu yang jauh berisi dan tembam..Begitu juga susuk tubuhnya sekurus aku, tak tergambar lagi dengan kata-kata. Hati hanya mampu menangis, mengingati saat2 bersama setahun dua yang lalu.

5 bulan lepas, J***d mengalami kemalangan jalan raya apabila motosikal yang ditunggangnya melanggar kereta yang masuk ke simpang kanan tanpa memberi lampu isyarat di Banting Selangor. Bukan salah dia untuk semua itu berlaku. Mungkin suratan telah menentukan..

Hanya satu kemalangan itu mengubah segalanya.. Walaubagaimanapun, kau tetap macam dulu J***d, ceria sahaja, mampu bergurau dengan kami. Tapi tuhan tahu J***d, jauh di lubuk hati kau, tersimpan kesedihan dan kekesalan. Aku bangga dengan kau, moga Allah sahaja menggantikan kehilangan kau itu dengan kebahgiaan yang abadi di sana nanti..

Mahu jadi setabah kau sahabat!

InsyaAllah semester depan, J***d masuk belajar semula. Dia cume kehilangan satu semester sahajalah kalau begitu. Alhamdulillah, ketabahan ko mempercepatkan proses pemulihan ko Bro.. Tahniah..syukur pada tuhan.. =)

p/s:- Segalanya boleh berubah.. Tunang aku sekarang ni kuat selera makan, memang berubah lah.. Hey, jaga kesihatan lah..

Bikin kontroversi aja.. Kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi, MELODI..

2 komen:

Anonymous said...

ade tunang da bai..alhamdulillah,smoga niat dpt disalurkn ke jlnnye..insyaallah..ak da bau nasi mnyak nieh..hehe

DAUD said...

mau nasi minyak juga. haha

Post a Comment

Terima kasih diatas kesudian anda untuk memberi pendapat. Salam ukhwah.